Skip to content
  • info@ideanet.com.tr
  • 0212 245 45 46
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
  • Hizmetlerimiz
    • Erp Danışmanlığı
    • Analiz ve Raporlama
    • Muhasebe Sistemi Danışmanlığı
    • Bordrolama Hizmeti
  • Çözümler
    • ERP Çözümleri
      • Logo Tiger 3 Enterprise
        • Logo Tiger 3 Enterprise Fiyat Listesi
      • Logo Wings Enterprise
      • Logo Tiger 3
        • Logo Tiger 3 Fiyat Listesi
      • Logo Tiger Wings
    • Kobi
      • Logo Go 3
        • Logo Go 3 Fiyat Listesi
      • Logo Go Wings
    • E-devlet Ürünleri
      • Logo E-Fatura
      • Logo E-Defter
      • Logo E-Arşiv
      • Logo E-Mutabakat
    • İş Zekası ve Raporlama
      • Logo Mind İnsight
        • Logo Mind Insight Fiyat Listesi
    • CRM
      • Logo CRM
        • Logo CRM Fiyat Listesi
    • İnsan Kaynakları
      • Logo Bordro Plus
      • Logo Tiger HR
    • Logo Ürün Karşılaştırma
  • referanslar
  • Destek
    • Destek Dökümanları
    • Logo Kullanım Kılavuzları
      • Logo Tiger 3 Kullanım Kılavuzu
      • Logo GO 3 Kullanım Kılavuzu
  • Demo
  • İletişim

Destek

GİB Durum Kodları ve Açıklamaları Nelerdir?

by: Umut Uçar

Merhaba,

e-Fatura gönderim sürecinde GİB Durum Kodlarını takip etmemiz önem arzetmektedir. Logo Connect üzerinden e-fatura gönderirken hepimiz “1300” “Başarıyla Tamamlandı” durum kodunu görmek isteriz. Ancak bazı durumlarda diğer durum kodlarıyla da karşılaşabiliyoruz. Bu durum kodları ve açıklamaları nelerdir tablomuzdan inceleyebilir, tablonunu devamında faturanın tekrar gönderim aşamalarında yapılması gerekenleri bulabilirsiniz.

Herkese İyi Çalışmalar.

GİB DURUM KODU GİB DURUM KOD AÇIKLAMASI YAPILMASI GEREKEN DURUM
*1000 Zarf Kuyruğa Eklendi. Durum Kodunun Güncellenmesi Beklenmelidir.
*1100 Zarf İşleniyor. Durum Kodunun Güncellenmesi Beklenmelidir.
1110 Zip Dosyası Değil. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1111 Zarf ID Uzunluğu Geçersiz. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1120 Zarf Arşivden Kopyalanamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1130 Zip Açılamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1131 Zip Bir Dosya İçermeli. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1132 XML Dosyası Değil. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1133 Zarf ID ve XML Dosyasının Adı Aynı Olmalı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1140 Döküman Ayrıştırılamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1141 Zarf ID Yok. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1142 Zarf ID ve Zip Dosyası Aynı Olmalı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1143 Geçersiz Versiyon. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1150 Schematron Kontrol Sonucu Hatalı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1160 XML Şema Kontrolünden Geçemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1161 İmza Sahini Tckn Vkn Alınamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1162 İmza Kaydedilemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1163 Gönderilen Zarf Sistemde Daha Önce Kayıtlı Olan Bir Faturayı İçermektedir. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1170 Yetki Kontrol Edilemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1171 Gönderici Birim Yetkisi Yok. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1172 Posta Kutusu Yetkisi Yok. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1175 İmza Yetkisi kontrol Edilemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1176 İmza Sahibi Yetkisiz. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1177 Geçersiz İmza. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1180 Adres Kontrol Edilemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1181 Adres Bulunamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1182 Kullanıcı Eklenemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1183 Kullanıcı Silinemedi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1190 Sistem Yanıtı Hazırlanamadı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1195 Sistem Hatası. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1200 Zarf Başarıyla İşlendi. -
*1210 Döküman Bulunan Adrese Gönderilemedi. GİB’in Tekrar Gönderme Denemesi Sonlandıktan Sonra, 1215 Durum Kodu Alınır İse Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
1215 Döküman Gönderimi Başarısız. Tekrar Gönderme Sonlandı. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
*1220 Hedeften Sistem Yanıtı Gelmedi. Bu Durum Kodundan Sonra 1230 HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ Durum Kodu Alınır İse Faturalar Yeniden Gönderilmelidir.
1230 Hedeften Sistem Yanıtı Başarısız Geldi. Faturalar Yeniden Gönderilmeli.
*1300 Başarıyla Tamamlandı. -

 

Faturaların tekrar gönderilme aşamaları:

  • Kodların başında “*” işareti var ise; İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile gönderimine izin verilmez. e-Fatura uygulaması normal işleyişinde bu faturaların tekrar gönderimine gerek duyulmamaktadır. Ancak özel bir durum ile karşılaşılıp faturanın tekrar gönderimi gerekirse aşağıda belirtilen işlem adımları uygulanır.
    • Connect- Diğer İşlemler- Arşiv bölümünden ilgili fatura paketleri çıkartılır.
    • Ticari ürün tarafında ilgili fatura çıkartılır, daha sonra yeni fatura oluşturulup kaydedilir.
    • Kaydedilen yeni satış faturası gönderilir.
  • Kodların başında “*” işareti yok ise; İlgili durum kodları alındığında, satış faturasının aynı ETTN ile tekrar gönderimine izin verilir.
    • Aşağıdaki işlemler gerçekleştirilmeden önce Connect/Çalışma Parametreleri/Doküman Parametreleri “Paketleri gruplayıp birleştir” seçeneği işaretli olmalıdır.
    • Connect- Diğer İşlemler- Arşiv bölümünden ilgili fatura paketleri çıkartılır.
    • Eğer belgedeki ya da zarftaki eksiklikten dolayı (Geçersiz imza, Schematron Kontrol Sonucu Hatalı vb.) durum kodlarından biri alınmış ise, belge ya da zarfta ilgili hata düzeltilir. Eğer alınan durum kodu sistem hatası ise, değişiklik yapılmaz.
    • Satış faturası tekrar gönderilir.
Share :

Post navigation

Logo’da E-Fatura Nasıl Gönderilir?
Logo’da Defter Raporu Beratı Nasıl Gönderilebilir?
Umut Uçar

Son Yazılar

  • Bordro Plus 4.67.00.00 Sürüm Duyurusu
  • Logo Bordro Plus- Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini Excel formatında BDP (Beyanname Düzenleme Programı) Programına aktarılması
  • Logo Bordro Plus – Logo Tiger 3 Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Uygulaması
  • Logo’da Kur Güncelleme
  • Dijital Dönüşüm Nedir?
  • E-İrsaliye Nedir?
  • Logo Bordro Plus Kısa Çalışma Ödeneği Uygulaması
  • Logo Ürünlerinde Kur Farkı Faturası Nasıl Kesilir?
  • Excel Üzerinden Dinamik Logo Raporları Nasıl Alınır?
  • Logo Lem Lisansı Nedir? Avantajları Nelerdir?
  • E-Logo’da Kontör Dağıtımı Nasıl Yapılır?
  • Temel Fatura İptal İşlemi Nasıl Yapılır?
  • Logo’da Kamu Faturası Düzenlenmesi
  • Logo Ürünleri Arasındaki Farklar
  • Logo’da Defter Raporu Beratı Nasıl Gönderilebilir?
  • GİB Durum Kodları ve Açıklamaları Nelerdir?
  • Logo’da E-Fatura Nasıl Gönderilir?
  • E-fatura / E-defter Başvuru süreci
  • E-Arşiv Teknik Kılavuzu Güncellenmesi Hakkında Duyuru
  • Logo ERP Tiger3 – Go 3 Sürüm Duyurusu
  • Bordro Plus 4.53.00.00 Sürüm Duyurusu
  • Logo Yazılım’da Can not Connect To Logo Server Hatası
  • Logo 3 Serisi Ürünlerin Farkları Nelerdir?
  • Logo Yazılım’dan Ücretsiz E-İrsaliye Fırsatı
  • E-İrsaliye Nedir? E-İrsaliye’ye Kimler Geçiş Yapabilir?
  • Logo Bordro Plus 4.49.00.00 Sürüm Duyurusu
  • LOGO ERP 2.49.00.00 Sürüm Duyurusu (Tiger 3 / Go 3)
  • E-Arşiv Faturası Perakende Müşteriler – Torba Hesap – uygulaması (Logo Tiger 3 / Go 3)
  • LOGO ERP 2.46.00.00 Sürüm Duyurusu
  • Logo Tiger 3 & Go 3 E-arşiv fatura iptal edilmesi
  • Tiger 3 / Go 3 – Fatura Stok Uyumsuzluğu
  • LOGO Tiger 3 / Go 3 Muhasebeleştirme Altyapısının Kurulması
  • Bireysel Emeklilik Otomatik Katılım
  • 6740 Sayılı Zorunlu Bireysel Emeklilik Sistemi Hakkında Kanun Metni
  • Logo Tiger 3 / Go 3 Malzeme Hareket Aktarımı
  • LOGO’da borç takip sisteminde nelere dikkat etmeli?
  • LOGO Tiger3 Go 3 Gelen/Gönderilen Havale Fişlerinde Cari Döviz Bilgileri
  • Logo’da sene sonu devir işlemi nasıl yapılır?
  • Logo Devir İşlemlerinde Dönem ya da Yeni Şirket Açmanın Farkı
  • Logo Tiger 3, Go 3, 2.41.00.00 Sürüm Duyurusu(Tiger Plus, Go Plus için de geçerlidir.)
  • Logo Tiger , Logo Go Ürünlerinde Maliyetlendirme Türleri ve Uygulaması
  • Logo’da Gerçek Stok, Fiili stok ve Sevkedilebilir stok arasındaki fark nedir?
  • Logo Tiger 3 / Go 3 2.40.00.00 Sürüm Duyurusu
  • Logo Bordro Plus İlave Asgari Geçim İndirimi Uygulaması
  • LOGO Tiger 3 Nasıl kurulur?
  • Logo Tiger Plus Cari hesap hareket aktarımı
  • Logo da Muhasebe hesap hareketlerinin aktarımı
  • Logo Bordro Maaş Hesaplatma
  • LOGO Tiger 3’te Finans Modülü Banka vadesiz hesap nasıl açılır?
  • Logo da Taksitli Kredi İşleme ve Ödeme yapma işlemi

Kategoriler

  • LOGO

Tag

Bordro Danışmanlığı Dijital Dönüşüm E-Arşiv E-Defter E-Fatura E-Logo E-Logo Özel Entegratör E-İrsaliye excel-logo bağlantısı excel - sql bağlantısı GİB Kontör Dağıtımı Kur Farkı Kısa Çalışma Ödeneği Logo 3 Serisi Logo Bordro Plus Logo Enterprise Membership Logo Go 3 Logo Günlük Döviz Kurları Logo Kur Güncelleme Logo kurulum Logo Lem Lisansı Logo Lisans Yenileme Logo Tiger 3 Logo Tiger 3 Enterprise Logo Tiger Nasıl Kurulur? Logo Versiyon Yenileme Logo Yazılım Puantaj Hesaplama Tiger 3 Kurulum
Destek Ekibimiz Yardıma Hazır
En uygun fiyatlandırma, ürün seçimi ve teknik konularda hizmetinizdeyiz
ideanet logo

Site Linkleri

  • Hakkımızda
  • Erp Danışmanlığı
  • Muhasebe Sistemi Danışmanlığı
  • Logo Go 3
  • Logo Tiger 3
  • Logo Tiger Wings
  • Analiz ve Raporlama

İletişim

  • Ideanet Bilişim Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti.
  • Telefon : +90212 2454546
  • Fahri Gizden Sokak No:1/5
  • Email : info@ideanet.com.tr
  • Gayrettepe Beşiktaş
© 2021 Ideanet - Tüm Hakları Saklıdır.